Pazarlamada Bolumlendirme ve Konumlandrma
Pazarlama, urunlerin ve hizmetlerin tuketicilere sunulmasnn onemli bir asamasdr. Bir urunun alcya ulasmas icin cok sayda asama vardr ve bu asamalar arasnda bolumlendirme ve konumlandrma onemli bir yer tutar. Bolumlendirme ve konumlandrma, pazarda yer alan urunlerin ve hizmetlerin tuketicilere en tatmin edici sekilde sunulmas icin kullanlan bir stratejidir.
Bolumlendirme
Bolumlendirme, pazarn buyuklugune ve urunlerin cesitliligine gore, tuketici davransnn anlaslmasn kolaylastran kategorilere ayrmaya dayanan bir stratejidir. Bolumlendirme, urunleri cesitli kategorilere ayrmak icin kullanlan teknikler arasnda demografik, psikografik veya beseri bolumlendirme yer almaktadr.
Demografik Bolumlendirme
Demografik bolumlendirme, pazarn urunleri ayrmak icin kullanlan en populer tekniklerden biridir. Bu teknik, pazarn kisisel ozellikleri uzerinden bolumlendirmeyi icerir. Demografik bolumlendirmede, tuketici ozellikleri arasnda cinsiyet, yas, egitim, gelir, meslek, etnik koken, yerlesim bolgesi, cinsiyet ve dini inanc yer alr.
Psikografik Bolumlendirme
Psikografik bolumlendirme, tuketicilerin kisilikleri ve yasam tarzlar uzerinden bolumlendirmeyi icerir. Psikografik bolumlendirme, tuketicilerin kisilik ozelliklerini, yasam tarzlarn, tutumlarn ve ilgi alanlarn olcmek icin kullanlan teknikler arasnda yer alr. Bu teknik, tuketicinin yasam tarzn ve ilgi alanlarn anlamaya yardmc olmak icin kullanlr.
Besi Bolumlendirme
Besi bolumlendirme, urunun veya hizmetin tuketiciye sunulmas srasnda tuketicinin kullanmna dayanan bir stratejidir. Besi bolumlendirmede, tuketicileri urunleri kullananlar, satn almay planlayanlar ve urunu daha once kullanmams olanlar kategorilere ayrr.
Konumlandrma
Konumlandrma, urun veya hizmetin tuketici tarafndan alglanmasn etkileyen stratejidir.
Pazarlama, urunlerin ve hizmetlerin tuketicilere sunulmasnn onemli bir asamasdr. Bir urunun alcya ulasmas icin cok sayda asama vardr ve bu asamalar arasnda bolumlendirme ve konumlandrma onemli bir yer tutar. Bolumlendirme ve konumlandrma, pazarda yer alan urunlerin ve hizmetlerin tuketicilere en tatmin edici sekilde sunulmas icin kullanlan bir stratejidir.
Bolumlendirme
Bolumlendirme, pazarn buyuklugune ve urunlerin cesitliligine gore, tuketici davransnn anlaslmasn kolaylastran kategorilere ayrmaya dayanan bir stratejidir. Bolumlendirme, urunleri cesitli kategorilere ayrmak icin kullanlan teknikler arasnda demografik, psikografik veya beseri bolumlendirme yer almaktadr.
Demografik Bolumlendirme
Demografik bolumlendirme, pazarn urunleri ayrmak icin kullanlan en populer tekniklerden biridir. Bu teknik, pazarn kisisel ozellikleri uzerinden bolumlendirmeyi icerir. Demografik bolumlendirmede, tuketici ozellikleri arasnda cinsiyet, yas, egitim, gelir, meslek, etnik koken, yerlesim bolgesi, cinsiyet ve dini inanc yer alr.
Psikografik Bolumlendirme
Psikografik bolumlendirme, tuketicilerin kisilikleri ve yasam tarzlar uzerinden bolumlendirmeyi icerir. Psikografik bolumlendirme, tuketicilerin kisilik ozelliklerini, yasam tarzlarn, tutumlarn ve ilgi alanlarn olcmek icin kullanlan teknikler arasnda yer alr. Bu teknik, tuketicinin yasam tarzn ve ilgi alanlarn anlamaya yardmc olmak icin kullanlr.
Besi Bolumlendirme
Besi bolumlendirme, urunun veya hizmetin tuketiciye sunulmas srasnda tuketicinin kullanmna dayanan bir stratejidir. Besi bolumlendirmede, tuketicileri urunleri kullananlar, satn almay planlayanlar ve urunu daha once kullanmams olanlar kategorilere ayrr.
Konumlandrma
Konumlandrma, urun veya hizmetin tuketici tarafndan alglanmasn etkileyen stratejidir.